niedziela, 3 maja 2015

SYROP Z MLECZY/ NALEWKA

Hej!


Jestem ostatnio zapracowana. Na własne życzenie. Uwielbiam sobie sama wymyślać coś nowego do roboty i mam.Jak był Mirek to jeszcze jakoś dawałam radę. Bo wtedy nie musiałam oporządzać w chlewie, wywalać obornika od świń itp. A teraz dodatkowo jeszcze to mi doszło i nie wyrabiam się. To znaczy wyrabiam ale nie mam już wieczorami siły na cokolwiek. Jak położę małego to najchętniej bym sama się walnęła do łóżka.
Jak M wyjechał to wydaje mi się, że muszę Jasiowi wystarczyć jako mama i tata. A że roboty po pachy to poczułam, że zaniedbałam swoje dziecko prze ostatni czas. Dziś z rana posprzątałam i resztę dnia spędziłam z Jaśkiem. Graliśmy w piłkę i bawiliśmy się świetnie w różne inne zabawy. Jaś potrzebuje jednak mojej uwagi i czasu. I jak tak goniliśmy po trawie zobaczyłam mlecze (mniszek lekarski) jak kto woli. I ja jak to ja -przypomniałam sobie, że mam gdzieś przepis na syrop z mleczy. No to szybko zabraliśmy się za zrywanie mleczy. Syrop się  robi. Ja wykorzystam go jako podstawę do nalewki z mleczy. I zamiast białego cukru dodam cukier trzcinowy. Ten syrop przypomina sztuczny miód. Można go dodawać do herbaty, pierników, deserów. No i tak jak ja do nalewki.
A jak go zrobić? Łatwizna:

  • zebrać reklamówkę mleczy- same kwiaty
  • Wysypać do miski lub na karton i pozostawić na dworze lub tarasie tak, aby robale zdołały wyjść
  • Po kilku godzinach -bez robali- włożyć do garnka i zagotować
  • Odstawić garnek na 24 h
  • odcedzić kwiaty, dobrze wycisnąć przez gazę
  • dodać cukier- wedle uznania
  • zagotować ciągle mieszając
  • GOTOWE!
Ja robiąc nalewkę na końcu dodaję spirytus i odstawiam na kilka miesięcy




2 komentarze:

  1. Ciekawe jaki jest smak tego syropu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak sztuczny miód, spróbuj zrobić. Nalewka pyszna. Im dłużej stoi tym lepsza

    OdpowiedzUsuń